22 Haziran 2016 Çarşamba

Tatlı bir kaçamak : Hindistan Cevizli Kurabiye Tarifi

Nasıl geçiyor günleriniz sıcaklarla ? Ben bugün oruç tutayım dedim ama susuzluğum hat safhada. Geriye kalmış şunun şurasında 8 buçuk saat. :) Annem ve babam bir aylığına Bursa'ya gelmişlerdi, bayrama hazırlık için döndüler maalesef. Çok alışmıştım burada olmalarına.  Onlar buradayken tatlı abur cubur sevdalısı anneme hazır şeyler yemesindense bir kurabiye yapayım demiştim. Markete gittiğimde özenle hazır gıdaları almaktan kaçıyorum. Ne yiyoruz belli değil, bir yığın kimyasal listesi var içindekilerde. Mümkünse, vaktim varsa kendim yapmayı tercih ediyorum.  

Fransa'dayken "Bon Maman" markasının Hindistan cevizli kurabiyelerini almıştım ve bayılmıştım. Tereyağlı, mis gibiydi. Ben de bu sebeple internetten araştırıp aşağıdaki tarifi buldum. Biraz değiştirip uyguladım. Sizinle de paylaşmayı istedim, bayağı başarılı oldular.

Malzemeler:
  • 200 gram tereyağı
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un
  • Aldığı kadar süt
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı Hindistan cevizi
Ben oda sıcaklığında tereyağını kullandım, ama tereyağı çok sertse onu tavada eritmekle başlayın. İçine bir yumurtanın tamamını, bir yumurtanın da sadece sarısını koyup beyazını saklayın. İçine pudra şekerini de atıp iyice karıştırın. Sonra vanilini ve unu atıp, üzerine kabartma tozunu dökün. 

İçine Hindistan cevizinin üçte birini atın. Tarifi bu kadara kadar uygulayınca benim hamurum kupkuru bir hamur oldu, sizin de başınıza aynı şey gelirse eğer ben çareyi süt eklemek de buldum, tarifin orjinalinde süt yok. Ama kurabieyeleri daha yumuşak da yaptı. :) Ceviz büyüklüğünde parçalar oluşturup onları önce yumurta beyazına sonrasında da kalan Hindistan cevizlerine batırıp yağladığınız tepsiye yerleştirin. 170 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişirin. Pişerken üstünün renginin değişemeye başladığını gördüğünüzde çıkartabilirsiniz. Her fırının süreleri farklı olabiliyor. Afiyetle yiyin. Yaptıktan sonra yorumlarınızı benimle de paylaşırsanız çok sevinirim. Bizimkiler çok sevdi, umarım siz de beğenirsiniz.

Geleceğe umutla bakarak uyanacağımız günler dileğiyle








  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...