4 Aralık 2016 Pazar

Adım Adım Yılbaşına Doğru-1

Yılın en sevdiğim aylarından birine girdik: Aralık! Yaklaşan yeni yılın heyecanı, biten bir yılın muhasebesi, yeni dilekler, yeni umutlar ve yeni kararlar! Yenilenmek hayatın her evresinde ihtiyacımız olan bir şey ve yeni yıl da bunun için güzel bir zaman.

Yeni yıl için evde hazırlıklar yapmaya başladınız mı? Ben yavaş yavaş evi yılbaşı için dönüştürmeye başladım. Salondaki büfenin üzerinde ne var ne yoksa kaldırıp, çam ağaçlı, kırmızılı, kardan adamlı dekoratif süsleri, bibloları, mumlukları çıkardım. Henüz yılbaşı ağacı meydana çıkmadı ama belki ona da bugün el atarım. Evin kırmızı, yeşil ve parlak tonların hakim olduğu bir hale dönüşmesini seviyorum!

Size de ilham vermesi için bugün beğendiğim bir kaç yılbaşı dekorasyonu fikirlerini fotoğraflarla paylaşacağım. Sizin de ihtiyacınız olan bir şeyler olabilir.



Belli bir renk tonunu baz alarak dekorasyonunuzu onun etrafında tasarlayabilirsiniz. Örneğin mavi tonlarının hakim olduğu bir yılbaşı dekorasyonu düşünürseniz, yılbaşı ağacına mavi ve dore tonlarında süslemeler alabilirsiniz, mavi renkli fiyonklarla süslenmiş ağaç dallarını pencere ya da kapılarınıza asabilirsiniz. 

(Küçük bir not, yılbaşında süsleme için ağaç kesilmesine kesinlikle karşıyım, sadece budanmış dalların ya da plastik çam ağaçlarının kullanımını tavsiye ediyorum.)



Ben sadelikten yanayım diyorsanız, oturma odanızda bir tepsi içerisinde doğal renklerde mum, kozalak gibi bir kaç doğal malzemeyi birleştirip sade bir şıklık yaratabilirsiniz. 

Ben de bu sabah evi toparladıktan sonra kendime bir slogan buldum: "Less is the best!" "Daha az, en iyisidir!" Bunu yazıp evin muhtelif yerlerine asarak kendime evde sahip olduğum eşyaları kullanıp kullanmadığımı sorgulatıp kullanmadıklarımı geri dönüşüme ya da birilerinin ihtiyaçlarını karşılamak adına göndermek planındayım.




Kırmızı favori renklerimden birisi ve yılbaşı dekorasyonu için de çok yakışıyor. Kırmızı-beyaz fenerlerle masa üstünü ya da raflarınızı süsleyerek, yılbaşı akşamı ana ışıkları kapatıp yalnız yan ışıklar ve mumlarla geceyi geçirebilirsiniz. 



Bir üstteki resimdeki fikir benim çok hoşuma gitti. Sizde ne etki bıraktı? Kurumuş bir sarmaşık tipi bitki üzerine küçük yıldız ışıklar ve kolayca yapabileceğiniz bir kaç yıldız deseni ile evinize kendi imzanızı atabilirsiniz.




Kellaynan benim instagramdan da takip ettiğim bir blogger. Kendisi kesinlikle çok zevkli bir kadın ve zarafeti, gösterişi seviyor. Onun evine ait bu fotoğraftaki parlak kule fikri benim çok hoşuma gitti. Benzerini evde de yapabilmek mümkün, bir karton destek ve üzerine simli kaplama kağıtları ile kolayca yapabilirsiniz. Ya da isterseniz üzerini sim de kaplayabilirsiniz. Yapışkan simleri kırtasiyelerde bulmak mümkün. 



Yılbaşı ruhunu sadece oturma odası ya da salonla sınırlı tutmamak lazım. Bu dönemde yılda bir kere geliyor, keyfini çıkartmak lazım. Mutfaktaki beyaz dolaplara kırmızı kar taneleri pek bir yakışır. Satın almak, ya da bir DIY sitesinden yapmasını öğrenip kendiniz yapmak size kalmış. Ben kendim yapmayı her zaman daha zevkli buluyorum.




Son bir fotoğrafla bugünlük veda ediyorum ama merak etmeyin, yılbaşına kadar bu "Adım Adım Yılbaşına Doğru" serilerim devam edecek! 
Fikrimiz bol, evlerimiz huzurlu ve bizi yansıtan evler olsun.

Sevgiler, iyi pazarlar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...