2 Ağustos 2016 Salı

Yaz bitmeden: Ev yapımı içecekler!

Bugün 2 Ağustos, çok sevdiğimiz, özlemle beklediğimiz yaz son 1 ayına girdi. O kadar hasretle beklemişken şimdi ne kadar zaman zaman sıcaklardan şikayet etsem de yazın bitmesini istemiyorum, onu sımsıkı kucaklayıp bırakmamak istiyorum. 

Bu yaz blog yazmayı çok başaramadım, yazmayı planladığım çok şey vardı üstelik. İş-ev arasında gidip gelirken kendime bahane ürettim belki de. Ama bol bol da boş zamanım olmadı hiç. İş değişikliği yapmanın kötü tarafı izin hakkını kullanamamak sanırım. Son 3 yıldır yaz tatillerimde hep denizle buluşmam çok kısa oldu çeşitli sebeplerden. Bu sene de bunun sebebi iş değişikliği oldu. Ne yapalım artık, insan fırsatını kendi yaratırmış. Benim de yaratmam lazım demek ki!

Uzun lafın kısası yaz bitmeden hala yapacaklarımız var! Bu yaz benim en hoşuma giden şeylerden biri de yaptığım meyve suları oldu. Kola, Fanta gibi gazlı içeçekleri sevmemekle birlikte, hazır meyve sularının da fazlaca katkı maddesi taşıdığını düşünüyorum. Doğal beslenme adına da bu yaz pazardan vişne, erik alıp bol bol meyve suyu yaptım. İnanılmaz pratik olmanın yanında doğal ve serinletici olması da cezbedici taraflarından.

Vişne suyu tarifi:

Malzemeler:

1 kg vişne,
1,5 bardak şeker
2 litre su

Bu miktarları sevdiğiniz derişim oranına göre değiştirebilirsiniz ilk deneyimden sonra. Ben hava da sıcakken çok şekerli bir şey yapmak istemedim. Önce vişnelerin üzerine şekeri koyup yarım saat kadar dinlendirdim. Sonrasında da suyu ekleyip, şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. Kaynadıktan sonra ise altını kapatıyoruz. Vişneleri süzüp suyu cam şişelere doldurup buzdolabında saklıyoruz. İşte bitti bile!

Bu arada çıkan vişne tanelerini ben blendırdan geçirip güllaç içinde kullandım ama muhallebi, kek vs. gibi bir çok yerde değerlendirebilirsiniz. Çocukluğumdan beri kafam hiç bir şeyi atmadan değerlendirme üzerine çalışıyor. :)

Benden bu gecelik bu kadar. Bilgisayar çok ısındı, kaçma vakti diye alarm veriyor. 
Sevgiler diliyorum herkese, mutlu ve umutlu bir sabaha uyanalım. 





  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...