25 Ocak 2018 Perşembe

Fırında Sütlaç Tarifi

Merhabalar,

Şu sıralar doğum izninden dolayı evde olduğumdan dolayı yemek yemeye ve yapmaya sardım. Normalde işe giderken yemek yapmak hafta içleri biraz külfet geliyor. İşten dönüşte de malum yorgunluk. Yoksa yemek yapmak benim için keyifli bir aktivite. Ama zamanım ve enerjim olmalı. :)

Bu dönemde hep sütü günlük süt olarak sütçüden alıp bir kısmını yoğurt bir kısmını da içmek için kullandım. Bu sefer bir kısmını yoğurt bir kısmını da sütlaç yapayım dedim. 



Annem de eskiden, ben çocukken çok sütlaç yapardı. Mutfak tezgahının üzerinde 10-15 tane kase sıralı olurdu ve hepimiz keyifle yerdik. Ben düne kadar hayatımda daha önce hiç sütlaç yapmamıştım. İlkin şansına mıdır bilmiyorum ama çok lezzetli oldu. Hem malzemeleri basit, hem de yapılışı çok kolay bir tarif. Buyurun tarife:

Malzemeler:
  • 2 litre süt
  • 3 kaşık nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 3/4 su bardağı şeker
  • 1/3 bardak pirinç
  • 1,5 bardak su
Yapılışı:

  • Öncelikle pirinçleri güzelce yıkayıp süzülür.
  • Bir tencereye 1,5 bardak suyu koyarak kaynatılır.
  • İçine pirinçleri atıp, biraz sulu kalıncaya kadar pişirilir.
  • Pirinçlerin suyu bitmeye yakın içine sütten yarım bardak ayırıp kalan sütün hepsi pirinçlerin üzerine dökülür.
  • Süt kaynamaya başladıktan sonra içine şeker, vanilya ve yarım bardak sütte eritilmiş nişasta dökülür. 
  • Karıştırılarak pişirilmeye devam edilir. Bir 10 dakika kaynadıktan sonra altı kapatılır.
  • Sütlaç fırında pişmeye uygun fırın kaplarına dökülür.
  • Fırın önden 200 derecede çift taraflı ısıtılır.
  • Fırın tepsisinin içine yarısına yakın su konulur ve üzerine de sütlaç kaseleri konularak en üstteki tepsi gözüne yerleştirilir.
  • 10-15 dakika civarında sütlacın üzeri yanmaya başladı benim denememde. İçeriden mis gibi bir şeker ve sütün yanma kokusu gelince zaten anlaşılıyor. 
Afiyet olsun!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...