7 Ocak 2018 Pazar

Kolay pizza tarifi

Onca zamandır yazamadım, bu aralar hem işte, hem de evde yapmam gerekenlerin listesi ile yaşıyorum. Neyse ki listeyi bu hafta bayağı azalttım, biraz kafam rahat. Burada hiç bahsetmemiştim, biz şu sıralar kızımızın doğumuna gün sayıyoruz. Mayıs ayında başlayan serüven ya bu ayın sonunda ya da Şubat başı gibi sona erecek ve en tatlı hediyesini kucağımıza almış olacağız. Sağlıkla gel Ece!

Bugün de hazır pizza yapmışken ve blogumda da bu tarifi paylaşmadığımı fark etmişken, tarifimi paylaşayım dedim.

Malzemeler:

Hamuru:
  • İnstant maya (Ben Dr Oetker'i kullanıyorum ama farklı markalarda da var.)
  • 2 bardak kadar ılık su (mayalanma ve yoğurma için)
  • 4 bardak un
  • Tuz
  • 1 çay bardağı zeytin yağı

Sosu:
  • Bir kaşık domates salçası
  • Kekik, pul biber, karabiber (isteğinize göre şekillendirebilirsiniz.)
  • Bir yemek kaşığı zeytinyağı
Üst malzemeleri:
  • Rendelenmiş kaşar peyniri (isteğe bağlı mozeralla, tulum peyniri, beyaz peynir vs. de kullanabilirsiniz.
  • Sucuk
  • Mantar
  • Konserve mısır
  • Zeytin
  • Biber
  • Bu listeyi nelere sevdiğinize göre çeşitlendirebilirsiniz. (Biz bir kere ton balıklı bile denedik. )

Yapılışı:

  • Öncelikle geniş bir kap içerisinde 4 bardak unu döküyoruz. 
  • Toz mayayı bir çay bardağına koyarak üzerine ılık suyu döküp güzelce karıştırıp erimesini sağlıyoruz. 
  • Kaptaki unun ortasına bir havuz açıp mayayı buraya döküyoruz.
  • Unun kenarlarına istediğimiz kadar tuzu ekliyoruz
  • Bir çay bardağı zeytin yağını da döküp hamuru azar azar ılık sudan ekleyerek yoğuruyoruz. Kulak memesi kıvamında bir hamur olana ve güzelce un-yağ-su karışana kadar yoğuruyoruz. 
  • Sonra ben üzerini ılık suda ıslattığım bir temiz bezle örtüp beklemeye alıyorum. Yaklaşık 15-20 dakika beklemesi yeterli oluyor ama kontrol amaçlı yumuşaklık ve kabarmasını kontrol edin. Bu sürenin sonunda hamur kabarmış ve yumuşamış olmalı.

  • Hamur beklerken, kaşarları rendeleyip; sucuk, biber, domates, mantar mevsimine göre ne kullanıyorsanız ince ince doğrayın. 
  • Bir çay bardağına bir yemek kaşığı salçayı içine baharatları ve zeytinyağını ekleyip bir miktar da ılık sudan ekleyerek karıştırın, yaklaşık yarım çay bardaklık karışım bir pizza için yeterli oluyor. Sosunuz hazır. Ben bu sefer evde yazın yaptığımız domates soslarından vardı, salça yerine onu kullandım.
  • Fırını 140-160 derece arasında ön ısıtma yapın.
  • Hamur hazırsa fırın tepsisine önce yağlı kağıdı serip sonra üzerine elinizle hamuru alıp, el ayanızla tepsiye doğru bastırarak homojen olarak açmaya çalışın.
  • Üzerine sosu ekleyin.
  • Malzemeleri de kaşardan başlayarak üzerine zevkinize göre dizin.
  • Fırında yaklaşık 20-30 dakika arası pişirmeniz yeterli, 20 dakikadan sonra üzerinin pişmesini kontrol edin. Kızarmaya başlarsa daha erken kapatabilirsiniz.
Afiyet olsun! Güzel güneşli bir Pazar gününün akşamı oldu, umarım keyifli bir hafta sonu geçirmişsinizdir ve yeni hafta da tüm güzellikleriyle gelir.

Sevgiler!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...