23 Mart 2018 Cuma

Anne ve anne adayları için android uygulaması önerileri

Merhabalar,

İki aydır ortalarda yoktum. Ece, tatlı kızımız, son blog yazımdan 6 gün sonra tam da doğum günümde dünyaya geldi. Doğum günü hediyem oldu bana! O anları hatırladıkça hep gözlerim doluyor, nasıl duygusal nasıl güzel bir olaymış doğum. İsteyen herkese nasip olur inşallah bu mutluluk. Son iki aydır da, Ece'yi büyütmekle, anneliği öğrenmekle geçiyor günlerim. Zor ama çok keyifli günler.

Bu blogta hep okuyucularımın işine yarayabilecek yazılar paylaşmaya çalışıyorum. Bu kapsamda bugün de kendim kullanıp da beğendiğim bebek ve bebek bakımı ile ilgili iki uygulama hakkında bilgi vermeyi istiyorum. Umarım sizin de işinize yarar.

Baby Center

Baby Center bebek beklediğiniz ilk andan itibaren kullanabileceğiniz bir uygulama. İçinde hem hafta hafta bebek gelişimi, hem sizin her hafta neler yaşıyor olabileceğiniz, bebekle ilgili aklınıza gelebilecek her sorunun cevabını makaleler ve videolarla paylaşıyorlar. Ebeveynlerin deneyim paylaşımları da ayrıca işinize çok yarayacak bilgiler içeriyor. Ben Ece'nin 5. haftadan itibaren gelişimini hep oradan takip ettim. Çocuğunuzun doğum tarihini girip hangi tarihte kaç haftalık olduğunu, doğuma kaç gününüz kaldığını hep oradan takip edebilirsiniz.
Ve bonus: 2 yaşına kadar doğumdan sonra da oradan gelişimini takip edebiliyorsunuz .  Anne forumları, bebek fotoğraf galerisi, hamilelik fotoğraf galerisi, boy kilo takip çizelgesi gibi içinde bir çok uygulama da mevcut.
Baby Center da hemen hemen aklınıza gelebilecek her soruya yanıt bulabilirsiniz, eğlenceli videoları ile bebek bakımı, hamilelik, doğum, bebek gelişimi gibi her konuda bilgilenebilirsiniz. Ben çok faydasını gördüm, şiddetle tavsiye ederim.



Bebek Bakımı

Bu uygulamayı hamileyken indirip sonra da hiç açmadan silmişim, ama sonrasında ne kadar yararlı bir uygulama olduğunu fark ettim, şimdilerde elim ayağım gibi, sürekli onunla yatıp kalkıyorum. 
Uygulamanın içerisinde beslenme, alt değiştirme, ilaç, kilo, aktivite, uyku gibi bebeğinizle ilgili her şeyi kaydedebileceğiniz bir sistem var. Ama benim sürekli kullandığım kısmı beslenme.

Ece doğduğunda ilk başta deftere hangi göğüsten kaç dakika emzirdiğimi yazıyordum, sonra telefonun note kısmına geçtim ama hiç biri verimli değildi. Ta ki, bunun bir uygulaması olmalı diye tekrar bebek bakımı programını keşfedene kadar. 

Bu uygulama ile hangi göğüsten kaç dakika emzirdiğinizi dakika olarak başlat, duraklat diyerek sayaçla takip edebiliyorsunuz, böylece bir sonraki sefer hangi göğüsten emzireceğinizi unutma ihtimaliniz kalmıyor. Hem bebeğinizin yeterince beslenip beslenmediğini de takip etmiş oluyorsunuz. Sürekli evde ve gece gündüz bebeğinizle ilgilenmeye geçen saatlerde zaten artık her şeyi unutmaya başladığınızı fark edeceksiniz siz de. Ondan bu uygulama benim için hayat kurtarıcı oldu.



Verdiğiniz ilaçları, doktor kontrollerini de yorumlarıyla beraber girebiliyorsunuz, ya da ateş takibini de buraya kaydedebiliyorsunuz. Artık defter zamanı ortadan kalmış cidden!


Aktiviteler de girilebiliyor, tercih size kalmış, ben hiç girmedim.


Bebeğin yeterli beslendiğinin önemli göstergelerin de biri de değiştirdiğiniz bebek bezi miktarı, bize doktor günde 4-6 arası bezini dolduruyor olması gerektiğini söylemişti. Ondan unutmazsam her bez değiştirdiğimde onları da giriyorum. Her şeyi düşünmüşler, ıslak, kirli, ikisi birden seçenekleri de var girerken.


Anne ve anne adaylarının hepsini tebrik ediyor, anne adaylarına sağlıkla bebeklerini kucaklarına almalarını annelere de güle güle büyütmelerini diliyorum.

Sevgiyle kalın,

Ayşe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...