20 Eylül 2015 Pazar

Yaz sebzelerini saklamak

Ben semtlerde kurulan halk pazarlarını gezmeyi çok severim oldum olası. Esnaf kültürünün samimiyetine, birebir iletişimin sıcaklığına bayılırım. Ayrıca markette bulacağınız 3. kalite sebze ve meyvelerin en güzelini, en tazesini, en aromalısını ve çok daha fazla çeşidini pazarda bulabilirsiniz. Ama iş hayatına başladığımdan beri çok fazla şans yakalayamıyorum pazara gitmek için. Marketin çoğu zaman lezzetsiz, rengi solmuş sebzelerine kalıyoruz bu yüzden. Bu Cuma pazara gidebilme şansını yakaladım ve yine inanılmaz zevk alarak gezindim her sergiyi. Tabi ki ne zamandır istediğim sonbahar -kış için saklamalık sebze alışverişimi de yaptım.

Siz de kış için bir şeyler hazırlamak istiyorsanız, fikir vermesi açısından ben neler yaptım anlatayım:

Taze fasulye: 
Öncelikle taze fasulyeleri güzelce yıkadım. Sonrasında onları normal yemeklik doğradım.


Büyük ve derin bir tencere ihtiyacı olduğu için düdüklü tencerede 3/4'ünü su doldurarak kaynattım.
Taze fasulyeleri kaynayan suyun içerisine koyup 4 dakika kaynattım. (Bunu yaparken tahta kaşıkla arada karıştırdım.)


Son aşama olarak da içine buzdolabından soğuk su ve buz koyduğum büyük bir kapta taze fasulyeyi ocaktan alıp bu suya koyarak şokladım. Orada da 3-4 dakika tuttuktan sonra kurumaları için büyük bir bezin üzerine aldım. Oradan da paketleme aşamasına geçtim. Buzdolabı poşetlerine bir öğün bizim için yaklaşık 250 gram -2 kişi olduğu için ona göre poşetlere yerleştirdim. İçerlerine doğranmış taze organik tarla domatesleri de kesip koydum. Sonra da buzdolabının buzluğuna doğru yolculukları başladı. Dün evde resmen bir üretim süreci vardı ve bitirdikten sonra çok mutlu oldum! :)


Kırmızı biber & Patlıcan:
Kırmızı biber ve patlıcanları ayrı ayrı yıkayıp közledim. Kabuklarını soyarak onları da buzdolabı poşetlerine koydum.

Yeşil biber:
Yeşil biberleri normal yemeklik doğradım çoğu kısmını ve dondurucuya koydum. Bir kısmını da başlarını kesip ikiye bölüp dondurdum. Bu ikinci kısmı da et yemekleri yanında kızartmalık kullanacağım.

Kayınvalidem de Ankara'dan bir sürü menemenlik kavanoz biber-domates sosu getirmiş. Artık kış gelebilir, biz hazırız. :)

Sizin önerileriniz var mıdır, siz ne şekilde yaz sebzelerini-meyvelerini saklıyorsunuz? Her türlü pratik yöntemi denemeye hevesliyim, fikirlerinizi bekliyorum.

İyi hafta sonları!


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...